U BENT HUISARTS, GEBRUIKT MEDICOM ALS HIS EN WILT (TIJDELIJK) AANSLUITEN OP HET LSP?

Dan vindt u hieronder de te ondernemen stappen. Voor vragen: benader REN West-Brabant, via lsp@renwbr.nl, neem telefonisch contact op met het secretariaat of schakel direct met het VZVZ Servicecentrum: 070-317 34 92.

  • Het invullen van het gecombineerde aanvraagformulier. https://fd2.formdesk.com/vzvz/aanvraagformulier_LSP_UZI_Corona-crisis.  Na het invullen en verzenden van dit formulier krijgt u een bevestiging. Met dit document hoeft u nog NIETS te doen. Dit is slechts ter informatie.
  • CIBG en VZVZ controleren de ingevulde gegevens en maken de nodige documenten aan. U krijgt die per mail toegestuurd. U kunt deze eventueel aanvullen en ondertekenen. Ondertussen kunt u wel met de volgende stappen aan de gang. De getekende documenten kunt u samen met aanvullende informatie uploaden naar een beveiligde omgeving. U krijgt de link hiervoor in de mail met de documenten. Hier kunt u de volgende documenten wel alvast voor verzamelen: kopie paspoort van wettelijk vertegenwoordiger en eventueel een maatschapsovereenkomst.
  • Na ontvangst van de benodigde documenten wordt de technische aansluiting bij VZVZ gerealiseerd. U bent dan echter nog niet actief.
  • Het aanvragen van UZI passen. De kosten van een UZI zorgverlenerpas en medewerkerpas op naam worden vergoed wanneer u met de praktijk bent aangesloten op het LSP. Aanvragen van passen kan hier: https://www.uziregister.nl/uzi-pas. Denk er bij het aanvragen van de passen aan dat u de volgende gegevens paraat moet hebben: BSN-nr medewerker, geboortedatum medewerker, contactgegevens voor aflevering pas (mobiele nummer & e-mailadres medewerker), verzendadres pincodebrief keuze (abonnee- of thuisadres).
  • Het aanschaffen van UZI paslezers. Uzi-pas lezers zijn te bestellen via het internet. De Uzi-connect software voor de paslezers vindt u hier:
    https://www.uziregister.nl/uzi-pas/aanvraagproces/gebruik-van-de-pas.

  • Als alle passen ontvangen zijn: deze koppelen aan Medicom en mandaten toekennen (zie handleiding PharmaPartners).
  • De laatste stap (nadat alle passen zijn gekoppeld en mandaten zijn toegekend) om een e-mail te sturen naar:
    aorta@pharmapartners.nl, met in de onderwerpsregel “Gereed voor activatie’.

Vermeld verder in deze e-mail:
1. Uw telefoonnummer
2. Uw praktijknaam
3. URA-nummer (UZI-abonneenummer)

Uw aansluiting is na deze laatste stap actief en de gegevens van uw patiënten kunnen opgevraagd worden op de huisartsenpost (en indien de SEH een tijdelijke aansluiting heeft ook op de SEH).

Voor meer informatie over vergoedingen, zie: https://www.vzvz.nl/huisartsenpraktijken/vergoedingen

Belangrijk om te melden is dat de opt-in vergoedingen voor de periode van de Corona maatregel tijdelijk bevroren worden. Na deze periode (mocht u besluiten om ook na Corona periode aangesloten te blijven) heeft u uiteraard gewoon recht op deze vergoeding. Het registreren van reguliere toestemmingen heeft dus zeker wel nut en levert u dus na deze periode ook nog een vergoeding op. De aansluitvergoeding en vergoeding van UZI-middelen blijft wel gewoon van kracht.

Doordat het hele proces gedigitaliseerd is en op elkaar afgestemd kunnen we de aansluiting heel snel in werk zetten.

Als er nog vragen zijn, verneemt REN dat graag.